Wij gaan weer opstarten – update Coronavirus 30 april 2020.
16554

Wij gaan weer opstarten – update Coronavirus 30 april 2020.

Onze beroepsvereniging (het KNGF) heeft in samenspraak met het RIVM en het ministerie van VWS nieuwe richtlijnen opgesteld voor de fysiotherapie. Als we ons met z’n allen houden aan de onderstaande voorzorgsmaatregelen, kunnen we de zorg weer op een veilige en verantwoorde manier aanbieden!

Patiëntenzorg
Wij starten de fysiotherapeutische zorg weer op! Concreet betekent dit dat alle geplande afspraken in principe doorgaan op de geplande tijd. Mocht dit niet het geval zijn, bijvoorbeeld vanwege roosterwijzigingen of indien u behoort tot de risicogroep, dan nemen we telefonisch contact met u op. Ook als u nog geen afspraak heeft staan, kunt u telefonisch contact opnemen voor het maken van een nieuwe afspraak. Onze secretaresses stellen u een aantal vragen om te beslissen of u gezien kan worden in de praktijk, wij werken hiervoor met een triageprotocol.

Tijdens alle behandelingen werken wij met persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals een mondkapje, beschermende bril, handschoenen.

Indien u tot een risicogroep behoort, kunnen we u alleen op afstand behandelen, middels een video- of telefonisch consult.

Indien u symptomen heeft die passen bij het Coronavirus, kunnen we u alleen op afstand behandelen, middels een video- of telefonisch consult. De onderstaande symptomen kunnen passen bij het Coronavirus:

(neus)verkoudheid
hoesten, kuchen of niezen
loopneus
keelpijn
verhoging (tot 38 graden) of koorts
kortademigheid
geur- en smaakverlies
hoofdpijn
branderige ogen
moeheid
je ziek voelen
diarree
Ook als u minder dan 72 uur geen symptomen heeft gehad en/of een huisgenoot heeft die minder dan 72 uur geen symptomen heeft gehad, kunnen we u alleen op afstand behandelen, middels een video- of telefonisch consult.

Anderhalve meter afstand
Wij hebben de praktijk zo ingericht dat de anderhalve meter tussen mensen gewaarborgd blijft. Wij vragen u om alléén naar de praktijk te komen en maximaal 5 minuten van te voren binnen te komen.

Hygiëneregels binnen de praktijk

Bij binnenkomst van de praktijk de handen desinfecteren.
Geen handen geven.
Alle fysiotherapeuten werken met persoonlijke beschermingsmiddelen.
Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog.
Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze na gebruik weg.
Anderhalve meter afstand hanteren t.o.v. alle aanwezige personen op de praktijk.
Na afloop van iedere behandeling worden de behandelbank, eventuele apparatuur, bureau, deurklinken etc. gereinigd.
Om het loopverkeer binnen de praktijk te beperken, worden de toiletten bij voorkeur niet gebruikt door patiënten.

Mocht u naar aanleiding van deze maatregelen nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.