Jansen Fysiotherapie | Behandelmethoden
16193
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16193,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Behandelmethoden

Een breed scale aan behandelmethoden

Wij bieden veel uiteenlopende behandelmethoden of een combinatie van behandelmethoden voor een effectief en doelgerichte behandeling.

Samenwerking met andere dienstverleners zoals psychologen, loopbaanadviseurs en reïntegratiedeskundigen stelt ons in staat om in het belang van de patient het beste behandelplan op te stellen.

Dry needling

Dit is een nieuwe behandelmethode waarbij spieren worden aangeprikt met een acupunctuurnaald om ze snel en langdurig te laten ontspannen.

,,Ik maak gebruik van acupunctuurnaalden maar Dry needling is zeker niet hetzelfde als acupunctuur,’’ aldus fysiotherapeut Hennie Oling. ,,Het is geen alternatieve therapie en er is door wetenschappelijk onderzoek al veel bekend over de werking van Dry needling. Bij Dry needling worden spieren aangeprikt op specifieke punten, zogeheten ‘triggerpoints’.

Deze triggerpoints (spierknopen) kunnen pijn en stijfheid veroorzaken in de spier. De naald die een triggerpoint raakt maakt, dat deze ontspant en verdwijnt. Triggerpoints kunnen ontstaan bij verschillende aandoeningen zoals langdurige overbelasting van arm, nek en schouder, lage rugpijn en rond blessures. Ook na een val kunnen ze ontstaan in het pijnlijke gebied. Ze geven vaak pijn zonder dat men beseft dat deze pijn afkomstig is van spierknopen.

Dry needling is gericht op het uitschakelen van deze triggerpoints en behalve pijnvermindering geeft het ook vaak meer beweeglijkheid in het naastliggende gewricht. Needling is daarom een mooie aanvulling op de bestaande fysiotherapeutische behandelingsvormen.’’

Dry needling is onderdeel van de gewone behandeling en wordt niet extra in rekening gebracht.